Din skola eller jobb kan låna en forskare. Forskaren kan komma till er eller så kan ni träffas på internet. Ni bestämmer tid, plats och ämne. Du kan boka här på hemsidan.
Forskaren berättar om hur man blir forskare.
Varför man forskar.
Vad forskaren mer ska pratar om bestämmer ni tillsammans.
Låna en forskare är en del av Forskar-Fredag.
Låna en forskare finns i hela Sverige.
Många tycker om besöken.
Femton tusen elever har lånat en forskare sedan år 2021.
Nästa gång du kan låna en forskare är i september år 2024.
Bokningen öppnar i augusti.
Anmäl dig till mejllistan så påminner vi dig.