Många företag är idag beroende av influencers för att nå ut med sina produkter, och influencers behöver i sin tur företagen för att få inkomst. Men hur stor påverkan har influencers på till exempel Tiktok eller Instagram på sina följare? Och hur mycket makt har de egentligen?

I den här föreläsningen får du veta mer om influencer marketing, vilka faktorer som påverkar köpbeteende och hur det här hänger ihop med hållbart mode.
Medverkande
Cecilia Lindh, docent i företagsekonomi som forskar om bland annat influencer marketing. Läs mer
Målgrupp
Högstadieelver, gymnasieelever och studenter.
Tid
Fredagen den 29 september, kl. 10.00 – 10.45
Anmälan
Fri entré. Pedagog med klass bokar via länken, senast den 20 augusti. Antalet platser är begränsat.
Plats
Mälardalens universitet, Campus Eskilstuna
Kontakt
Allmänna frågor
Skolkontakt
Johanna Rosell
ansvarig för skolprogrammet under Kunskapsfesten
[email protected]
Arrangör
Kunskapsfesten i samarbete med Mälardalens universitet
Läs mer om programpunkten och Kunskapsfesten.