Vem bestämmer vad du köper? Du själv eller influencers?

Många företag är idag beroende av influencers för att nå ut med sina produkter, och influencers behöver i sin tur företagen för att få inkomst. Men hur stor påverkan har influencers på till exempel Tiktok eller Instagram på sina följare? Och hur mycket makt har de egentligen?

Foto: Shutterstock

I den här föreläsningen får du veta mer om influencer marketing, vilka faktorer som påverkar köpbeteende och hur det här hänger ihop med hållbart mode.

Medverkande

Cecilia Lindh, docent i företagsekonomi som forskar om bland annat influencer marketing. Läs mer

Målgrupp

Högstadieelver, gymnasieelever och studenter.

Tid

Fredagen den 29 september, kl. 10.00 – 10.45

Anmälan

Fri entré. Pedagog med klass bokar via länken, senast den 20 augusti. Antalet platser är begränsat.

Plats

Mälardalens universitet, Campus Eskilstuna

Kontakt

Allmänna frågor

[email protected]

Skolkontakt

Johanna Rosell
ansvarig för skolprogrammet under Kunskapsfesten
[email protected]

Arrangör

Kunskapsfesten i samarbete med Mälardalens universitet

Läs mer om programpunkten och Kunskapsfesten.

Läs om
ForskarFredags medborgarforskning MASSEXPERIMENTEN


ForskarFredags motto

Forskare är vanliga människor med ovanligt spännande jobb!

LÅNA EN FORSKARE

Kostnadsfria besök i hela landet
i samband med ForskarFredag-veckan


Läs de senaste nyheterna som rör ForskarFredag



Vill du vara med på vår mejllista och få koll på allt som händer inom ForskarFredag?


Kontakt

ForskarFredag

[email protected]

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *