Vem bestämmer vad du köper? Du själv eller influencers?

Många företag är idag beroende av influencers för att nå ut med sina produkter, och influencers behöver i sin tur företagen för att få inkomst. Men hur stor påverkan har influencers på till exempel Tiktok eller Instagram på sina följare? Och hur mycket makt har de egentligen?

Foto: Shutterstock

I den här föreläsningen får du veta mer om influencer marketing, vilka faktorer som påverkar köpbeteende och hur det här hänger ihop med hållbart mode.

Medverkande

Cecilia Lindh, docent i företagsekonomi som forskar om bland annat influencer marketing. Läs mer

Målgrupp

Högstadieelver, gymnasieelever och studenter.

Tid

Fredagen den 29 september, kl. 10.00 – 10.45

Anmälan

Fri entré. Pedagog med klass bokar via länken, senast den 20 augusti. Antalet platser är begränsat.

Plats

Mälardalens universitet, Campus Eskilstuna

Kontakt

Allmänna frågor

[email protected]

Skolkontakt

Johanna Rosell
ansvarig för skolprogrammet under Kunskapsfesten
[email protected]

Arrangör

Kunskapsfesten i samarbete med Mälardalens universitet

Läs mer om programpunkten och Kunskapsfesten.

ForskarFredag arrangeras
den 25-30 september

Gratis aktiviteter runt om i Sverige och online


ForskarFredags motto

Forskare är vanliga människor med ovanligt spännande jobb!


Läs de senaste nyheterna som rör ForskarFredag



Vill du vara med på vår mejllista och få koll på allt som händer inom ForskarFredag?


Kontakt

ForskarFredag

[email protected]

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *