Lättläst: Låna en forskare

Skapad:

2024-01-17

Senast uppdaterad:

2024-01-19

Din skola eller jobb kan låna en forskare. Forskaren kan komma till er eller så kan ni träffas på internet. Ni bestämmer tid, plats och ämne. Du kan boka här på hemsidan. 

Forskaren berättar om hur man blir forskare.

Varför man forskar.

Vad forskaren mer ska pratar om bestämmer ni tillsammans. 

Låna en forskare är en del av Forskar-Fredag. 

Låna en forskare finns i hela Sverige. 

Många tycker om besöken. 

Femton tusen elever har lånat en forskare sedan år 2021.

Nästa gång du kan låna en forskare är i september år 2024. 

Bokningen öppnar i augusti.

Anmäl dig till mejllistan så påminner vi dig.



ForskarFredags motto

Forskare är vanliga människor med ovanligt spännande jobb!

LÅNA EN FORSKARE

Kostnadsfria besök i hela landet
i april och samband med ForskarFredag-veckan 2025


Läs de senaste nyheterna som rör ForskarFredag



Vill du vara med på vår mejllista och få koll på allt som händer inom ForskarFredag?


Kontakt

ForskarFredag

[email protected]

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *